torsdag 11. februar 2016

En ny oppdagelse.

Alle har vi vært utslitt fra tid til annen. Etter eksamener. Etter en treningsøkt. Etter å ha ligget søvnløse med utallige bekymringer. Etter å ha prøvd å tilfredsstille andres forventninger (noen reelle, de fleste antatte.) Denne uka har vært utmattende. Selv om det har vært mer å gjøre enn vanlig har ikke døgnet fått flere timer eller jeg superkrefter. Ikke denne gangen heller.

Denne uka har jeg erfart noe nytt: Jeg kan bli så jublende glad, så full av begeistring og virketrang at det rett og slett er utmattende. Jeg er like sliten som om stress hadde vært årsaken, samtidig er dette mye bedre. I tillegg til å være sliten er jeg glad. Og utålmodig, så jeg må tvinge meg selv til å ta en pust i bakken. Med god hjelp av min mann, som minner meg på viktigheten av både å sove og spise. (Takk, Nero.)

Hva som er årsaken til denne gleden og utmattelsen? Ovnen er kommet. Jeg var hos fysioterapeut på mandag, gjorde en del anstrengende øvelser, dro hjem og tok en dusj og hadde planlagt en time på sofaen før jeg tok fatt på en monsterhaug med klesvask. Da ringte det på døra. Et bud fra UPS. Ovnen. Jeg har fått ovn! Jeg jublet, bokstavelig talt. (Dere som har sett Friends, episoden der Monica og Chandler ble forlovet, kan forestille dere det. I motsetning til Monica holdt jeg jubelen innendørs, jeg kunne jo ikke slippe ovnen av syne.)

Fortsettelse følger. Med bilder!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar