mandag 18. januar 2016

Øyet som ser...

Forkjølelsen er borte, kjøleskapet er i hus. Det eneste som mangler er pakken fra GlassForum, men det var jeg forberedt på. Ovnen jeg har bestilt hadde de ikke på lager, da tar det litt tid.

Imens jobber hjernen overtid med nye prosjekter. Jeg flommer over av ideer,i det siste har ugler vært tema.







Uglene er et eksempel på det jeg kaller lekne eller humoristiske smykker. Og de har allerede falt i smak hos mange, blant annet min nevø og min niese. Niesen min har likt rosa så lenge jeg kan huske, men så kom "Frost", og nå er selvfølgelig blått den nye yndlingsfargen. (Til tross for det leker hun fortsatt med "Bringebær", en rosa katt/chihuahua med glitterøyne.) Selvfølgelig skal hun da ha den blå uglen, det er også storebror enig i. Og mammaens yndlingsfarge har så lenge jeg kan huske vært grønt, så da ble det bestemt at hun skal ha den grønne uglen, det var de begge enige om. Foreløbig ser det ut til at jeg får bestemme over de to siste. 

Jeg liker uglene godt, og har mange øyne klare. 

Kanskje litt for mange? Det kan i alle fall bli en del ugler av disse. Øynene gir uglene personlighet, noe jeg gjerne vil bruke på flere smykker. Jeg har tenkt på en annen ugleart, en mer lubben og kort type. Det kan hende de får lukkede øyne, så da må jeg finne på noe annet å bruke øynene til. Men hva? Denne utfordringen jobber hjernen min med, til og med i drømme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar