mandag 11. januar 2016

Mens jeg venter....

Ventetiden er gjerne før jul, men jeg har gjort det litt annerledes. Jeg venter nå. Venter på nytt kjøleskap, i stedet for det som røyk i jula. Venter på at forkjølelsen skal gå over, etter en runde med lungebetennelse, sykehusinnleggelse og respiratorbehandling i fjor tar jeg ingen sjanser. Og ikke minst venter jeg på pakke fra GlassForum. En pakke med alt jeg trenger for å drive med glass hjemme. Tålmodighet sies å være en dyd, men en dyd jeg til tider mangler. Ventetiden har jeg brukt til å se på og lese om glass og teknikker på nettet.

Vi har vel alle sett bilder laget av sand i forskjellige farger. David Alcala tok det til et nytt nivå. I denne videoen bruker han frit (pulverisert glass) i stedet for sand, og brenner det ferdige bildet etterpå.

                                         
                                        https://youtu.be/iATY1vd_FhE?t=70
                                    


Min første tanke da jeg så denne videoen var at denne mannen vil jeg se mer av. Jeg søkte han opp, og fant ut at han dessverre døde sommeren 2014. Det var en merkelig opplevelse. Plutselig følte jeg sorg over tapet av et menneske jeg ikke kjente, som jeg 15 minutter tidligere ikke en gang visste fantes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar