mandag 28. desember 2015

Drøm blir virkelighet.

Min store lidenskap i livet er glass. Å jobbe med glass. Fusing. Å smelte sammen glass og lage smykker. Humoristiske smykker. Elegante smykker. Enkle eller avansert. Glass byr på uendelige muligheter.

Jeg har alltid vært kreativ og likt å lage ting. For godt og vel ti år siden jeg fikk jeg for første gang sjansen til å prøve meg på glassmaling. Da skjønte jeg at glass er "mitt" medium. Å bruke en ferdig form var både inspirerende og frustrerende. En firkantet bolle kunne "snakke" til meg, og jeg ville vite hvilket design og hvilke farger den skulle ha. Andre ganger skapte formen hindringer, designet ble aldri helt riktig, glasset var for lite og skulle hatt tykkere bunn.

Redningen kom i form av et kurs i å lage smykker av glass. Det ga meg mulighet til å velge både fasong, design og størrelse. Det eneste som har manglet er muligheten til å holde på hjemme. Nå blir drømmen virkelighet. Jeg har bestilt brenneovn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar